8 ترفند توپ در اینترنت
نوشته شده توسط : بسیجی

اگر از افرادی هستید كه وب گردی كار اساسی شماست و شب و روز در حال سر زدن به سایت های مختلف هستید توصیه ما این است كه تمام این مقاله را حفظ كنید و یاد بگیرید زیرا بسیار بسیار برای شما كارامد است.

این ترفند ها در واقع راه های میانبر برای دست یافتن به محتویات سایت هاست و به بهبود تلاش شما برای دستیابی به محتویات سایت ها كمك می كند.


ترفند اول:
اگر وارد سایتی شده اید كه تمایل شدیدی به دیدن عكس های آن دارید اما نمی توانید عكس را ببینید یا به عبارت دیگر عكس مورد نظر به صورت مربعی كه در آن ضربدر قرمزی قرار گرفته مشاهده می شود.برای این كار اغلب راست كلیك كرده و گزینه show pic را كلیك میكنند كه ۹۰درصد بی فایده است اما راه حل جالب آن:

بر روی آیكون عكس راست كلیك كنید و بعد properties را انتخاب كنید. در این كادر محاوره ای مشاهده شده كافی است آدرس جلوی URL را در قسمت adressصفحه جستجو گر های خود بنویسید و دكمه enterرا بفشارید.

در این صورت عكس قابل مشاهده است. اما اگر قابل مشاهده نبود دیگر نمی شود كاری كرد چون صد در صد لینك عكس دارای مشكل شده است.


ترفند دوم:
اگر وارد یك سایت شلوغ شدید كه شاید دقایق زیادی طول بكشد تا صفحه اصلی آن load شود و تنها چند مربع و….در اطراف سایت مشاهده میكنید و شدیدا میخواهید مطالب سایت و موضوعات آن را ببینید و بخوانید فورا به اطراف سایت نگاه كنید و به دنبال كلمه Site Mapبگردید. در صورتی كه این عبارت را پیدا كردید با باز كردن آن می توانید لیستی از لینك ها و موضوعات سایت را مشاهده كنید اما اگر همچین دكمه ای نیافتید…..صبر كنید تا صفحه كاملا load شود.(به همین سادگی!!)


ترفند سوم:
وقتی می خواهید بدانید آیا كلمه مورد نظر شما در سایت وجود دارد یا نه ؟ و سایت امكان جستجوی كلمه و… را برای كاربران خود تدارك ندیده تنها كاری كه می توانید كنید این است كه:
در مرورگر Internet Explorer خود از نوار منو گزینه view را انتخاب كنید و سپس find را انتخاب كنید. در صفحه باز شده عبارت مورد نظر را تایپ و find را كلیك كنید. با انجام این كار به راحتی كلمه مورد نظر در صفحه های لایت شده و برای شما قابل رؤیت می باشد حال اگه پشت سر هم FIND را بزنید قطعا در صورت وجود كلمه های دیگر در ادامه آن ها هم های لایت می شوند.


ترفند چهارم:
میخواهیم ببینیم كه آیا كلمه مورد نظر اصلا در كل سایت مورد نظر وجود دارد یا نه؟
برای این كار از دو جستجوگر GOOGLE و Alta Vista برای ترفند استفاده می كنیم:

برای google:
مثلا می خواهیم بدانیم در یك سایت كسی به نام Zahra مطلبی نوشته یا نه؟ یا اصلا این كلمه در سایت وجود دارد یا نه؟:
در قسمت جستجوگر گوگل نام سایت و نام مورد جستجو را با یك فاصله به صورت زیر تایپ كرده:

zahra www.example.com و در نهایت دكمه enter را می فشاریم حال جستجو گر تمامی صفحاتی از سایت مورد نظر كه در آن این كلمه وجود دارد را نشان می دهد.

برای جستجو گر Alta Vista در جعبه جستجو همانند گوگل عمل ی كنید با این تفاوت كه به جای فاصله از علامت + استفاده می كنید:
به این فرم: +zahra www.example.com

نهایتا دكمه enter را بزنید و نتایج را مشاهده كنید.


ترفند پنجم:
گاهی اوقات طراحان سایت ها برای سایت ها انیمیشن ها و…را طراحی می كنند(به این صفحه intro می گویند) كه برای ورود به سایت باید حتما از آن عبور كنید اگر حوصله ندارید تا انتهای load شدن این صفحه منتظر بمانید فورا در صفحه به دنبال كلمه skipintro بگردید و در صورت یافتن آن را كلیك كنید تا از این صفحه به صفحه اول بروید اگر نبود مجبورید یك بار هم كه شده این مبارك صفحه را تحمل كنید و بلافاصله وقتی به صفحه اول سایت برخوردید آدرس آن را یاد داشت كرده و برای بار های بعد از طریق تایپ آدرس در قسمت adress سایت بلافاصله بدون تحمل intro وارد صفحه اول شوید.


ترفند ششم:
گاهی به سایت هایی بر می خوریم كه مقالات آنها در بیش از یك صفحه قرار گرفته (گاهی حتی با وجود اینكه مقالات كمحجم اند و طولانی نیستند به اینچنین مواردی برای مقالات رو برو می شویم) كه خواندن و پرینت گرفتن آنها مشكل است (طراحان سایت این كار را فقط برای این انجام می دهند كه بتوانند تبلیغات سایت را بالاتر ببرند و خواننده مجبور باشد تمام تبلیغات را مشاهده كند.)

راه حل این مشكل:
در صورت وجود چنین مقالاتی ابتدا به ابتدا و انتهای لیست مقالات بروید و كلمه printer friendly را پیدا كنید (این عبارت یا در اول لیست مقالات چنین سایتهایی قرار می گیرد یا در انتهای آن) با كلیك بر این دكمه تمام مقاله در یك صفحه ظاهر می شود و شما به راحتی می توانید هم از آن پرینت بگیرید و هم می توانید آن را ذخیره كنید.


ترفند هفتم:
گاهی در ابتدای ورود به سایت ها از شما ایمیل میخواهند برای اینكه در آینده تبلیغات خود را به ایمیل شما ارسال كنند برای رهایی از چنگال این تبلیغات و دست یافتن به محتوای سایت كافیست كه یك ایمیل نامعتبر مثل salam@byebye.comرا به جای آدرس ایمیل خود به آنها بدهید. بسیاری از سایت ها قابلیت تشخیص آدرس ایمیل معتبر از غیرمعتبر را ندارند.


ترفند هشتم:
وقتی رنگ نوشته های سایت مطابق میل شما نیست یا متن سایت خوانا نیست كار های زیر را انجام دهید:
به view بروید:
به گزینه Internet Option بروید.
در صفحه ای كه بازمی شود بر روی دكمه color در انتهای صفحه مراجعه كنید.
و از كنار عبارت use windows color تیك را بردارید و سپس رنگ نوشته های text نوشته ها و پس زمینه background را مطابق میل خود تغییر دهید با این كار رنگ نوشته و پس زمینه مطابق میل شما تغییر میكند

نكته: توجه داشته باشید كه كل رنگ نوشته های سایت ها تغییر می كنند و اگر حالات گفته شده را به حالت اول بازگردانید می توانید رنگ اصلی سایت ها را مشاهده كنید.




:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر , نرم افزار , ,
:: برچسب‌ها: ترفند کامپیوتر , ترفند اینترنت ,
:: بازدید از این مطلب : 640
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: